Dagens ridpass

Red dressyr idag på Gullis, gud vad glad jag blev han var riktigt fin!

När jag red fram var han ganske stel och jag bara kände "nej det här kommer inte gå". Marks är mycket mentalt tänkande så då kom jag på han har inte gått dressyr på 3 dagar varför ska han mjukna och bli fin när jag har ridit ordentlig ett tag bara?

Då red jag fram lång och låg i ca 10 minuter i trav och skritt sen körde jag igång på riktigt. Marks var riktigt fin och kändes positiv. Vi tränade mycket på LA delar bl.a. 10 metersvolter i galopp, skänkelvikningar och förvänd galopp.

I 10 metersvolterna var jag tvungen att smacka lite då han i slutet dog han men när man kom till långsidan så ökade han på ordentligt. I skänkelvikningar så var han riktigt fin, blev riktigt glad då han gärna kör rakt åt sidan istället för framåt men nu så gick han framåt. Förvända galoppen körde jag en stor "båge" på långsidan , SUPERFINA!

ibland går det riktigt bra,

Kommentarer
Postat av: Linda Lidström

Gud så kul att de gick bra! :D <3

2011-07-29 @ 00:46:43
URL: http://lindalidstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0