Dagarnas träningar:


Tisdag: Vi hoppade terräng på Enköpigs bana, först red jag fram självständigt i trav och galopp. Jag galopperade mest med fokus på få en bra galopp, en kraft full galopp. Sen så började vi hoppa fram en liten stock i båda varven, vi rullade mest över den Mark hade ett bra rull , och hoppade sjukt bra. Ibland lite för långt i från men det är bättre för Marks än han gör små stannhopp. Sen så när vi hade kommit igång hoppade han sjukt bra, dock 2 stopp p.g.a jag först red mesigt och han snällt hoppade på en stock 2 galoppsprång dike. Sen på en stock direkt ner till nedförsbacke så då höll jag inte han rak utan böjde han.

Onsdag: Då hade vi såkallad pay'n'cross då betalar man så får man hoppa en terrängbana som motsvarar den nivån terräng bana. Först hoppade jag en snäll p70 runt och Marks var pigg och fin men jag glömde vägen så jag pajade rundan men Marks var sjuk fin och det var en miss från mig så jag sket i fel ridning och var superlycklig. När jag kom tillbaka pratade jag och Lena då vi samtalade om jag skulle hoppa p90. Hon sa jag skulle satsa så då gjorde jag det, vi skrittade runt banan och inget kändes riktigt jobbigt av hindrerna förutom ett stort bord. Jag skrittade lite då sa Maria Bredberg " vad pigg och fin han ser ut!" :'). 

Sen hoppade jag fram lite till på ettan och ett låg stock och redan på första hindret så kändes det rätt. Sen hoppade jag banan 1,2 ,3 ,4, 5 och 6an gick utan problem nästan klockrena förutom 2 då jag hade lite dålig galopp. På 7an som var ur en sväng ganska skarp släppte jag iväg han lite för mycket så då stannade han p.g.ajag gjorde fel. Sen red vi på 8 och 9 utan problem sen kom det maxade bordet. Då stannade han för jag ändrade sista galopp språnget genom att öka lite samt innan var jag osäker vilket ledde till stopp. 11 och 12 tog han fint! Gjorde min första terräng p90 med två stopp, är överlycklig! Lena sa efteråt " vad pigg och glad han har blivit!" fick myyycket beröm, så sjukt nöjd över de här dagarna!

11an på p90 banan!


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Vilken sits Tess! Grymt! :D <3

2011-07-22 @ 09:53:56
URL: http://dressyrponnie.blogg.se/
Postat av: linda

Gud så fina ni är! Ni har utvecklats något enormt tillsammans! <3

2011-07-23 @ 15:32:00
URL: http://lindalidstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0